Tak sme sa dočkali – Kingdom Come: Deliverance 2 je na ceste

Novým odhalením od Warhorse sme sa dozvedeli, že pražské štúdio pripravuje chystané pokračovanie populárního historického RPG, Kingdom Come: Deliverance 2. Ukázkový stream nám priniesol prvé zábery z hry a niekoľko detailov o tom, ako bude chystané pokračovanie zasadené do otvoreného sveta.

Opäť v koži Jindřicha

Jedným z nových prvkov, ktorý bude predstavený v druhom diele, je veľké a bohaté mesto. V tomto prípade sa jedná o Kutnú Horu, ktorá je známa svojimi stříbrnými doly a chrámom svaté Barbory. Okrem tohto mesta sa hráči môžu tiež tešiť na originálne prostredie pískovcových skal Českého ráje a na hrad Trosky. Z ukážkového videa je zrejmé, že sa v druhom diele vrátí jak hlavný hrdina Jindřich, tak i Jan Ptáček, predstaviteľ oboch herných postav. Kingdom Come: Deliverance 2 bude pravdepodobnejším titulom než jeho predchodca. Dan Vávra, jeden zo zakladateľov Warhorse Studios, vo videu hovoří o tom, že druhý diel je skutočným ztvárnením toho, čím mala byť prvá hra. Hra sa zameriava na záležitosti kráľov miesto riešenia lokálnych problémov nižšie šlechty. Rozloha herního světa je zhruba dvojnásobná než v prvom diele a hra je opäť vytvorená pomocou CryEnginu. Raz z vylepšených funkcií, ktoré poteší mnoho hráčov, je prepracovaný súbojový systém, ktorý bude o niečo prístupnejší, ale stále verný středověkému umění s mečem. Do hry budú tiež pridané nové zbrane, napríklad kuše alebo prvé primitívne zbrane na strelený prach.

Novinky, ktoré nás čakajú

V nasledujúcich mesiacoch nás určite čaká mnoho ďalších informácií a prekvapivých noviniek. V rozhovore s PR manažérom studia Warhorse, Tobi Stolz-Zwilling, sme sa dozvedeli, že ve hre bude celé mesto Kutná Hora a jej okolie, ktoré spolu vytvorili trochu väčšiu než v pôvodnej hre mapu. Český ráj s impozantnými Troskami bude naopak o trochu menší. Skvělou zprávou je, že hráči budou moci libovolně projít mezi oběma místy a přechod z jednoho místa na druhý bude jediný okamžik ve hře, kdy se objeví načítací obrazovka. Město Kutná Hora slibuje být nádherným a majestátním prostředím, a všichni jsme zvědaví, jak dobře bude hra v tomto prostředí fungovat. Je také zaujímavé, že mesto je obývano stovkami postav, ktoré žijú svoje životy v reálnom čase - niekde býva, niekde pracuje, niekde sa baví a objavujú sa na rôznych miestach. V rozhovore sa Tobi Stolz-Zwilling rozpovedal tiež napríklad o veľkosti hry. Z oznámenia bolo zjavné, že druhý diel bude zhruba dvakrát väčší než jeho predchodce. Čo však táto informácia presne znamená pre hráča? Očekávajte viac úloh, filmových sekvencií, náhodných stretnutí a samozrejme aj rozsiahlu mapu, ktorá bude ponúkať ešte viac možností pre prieskum. dalším zajímavým faktem, který Tobi sdílel, bol pomerne vysoký počet občanov v hernom meste Kutná Hora, ktoré prevyšuje počet dostupných postelí. To znamená, že niektorí obyvatelia mesta budú musieť hľadať alternatívne miesta pre nočný odpočinok mimo hranice mesta, aby si mohli dopriať pokojný spánok. Související s tím je také chování obyvatel ve hře. Ak sa dopustíte zločinu, obyvatelia mohou reagovat různými způsoby - mohou se pokusit uprchnout nebo vás dokonce napadnout, pokud se dostatečně odvážní. Ak sa však necháte uniknúť, bude vaša reputácia postupne klesať, nech už sa o vás dozviete aj ostatní obyvatelia v okolí. Tobi tiež zdôraznil dôležitosť vašich činov a ich dopad na herný svet. Situácia, keď stojíte u zranených obetí s krvavým nožom v rukách, a niekto vás spatria, môže mať dôsledky, pretože ostatné postavy vo hre majú schopnosť spojiť sa so skutkami a udalosťami. Zde sa tiež zrodil zaujímavý úvahový problém ohľadom možnosti byť nespravedliví obvinění - napríklad v situácii, kedy ste nedávno zverili a náhodou narazili na zraneného človeka. Druhé Kingdom Come by malo doplniť nový systém rýchleho chatu, ktorý umožní hráčom reagovať na udalosti v ich okolí bez toho, aby musel plynulo prepínať režim, čo môže prispieť k uveriteľnosti herného sveta, tak k plynulosti celého herného zážitku. Odtajnenie traileru následne odhalilo mnoho zaujímavých prvkov, ako návrat obľúbených alchymistických minihry, kostek a novo pridané hrateľnosť kováře. Hráči se také mohou těšit na možnost interakce se zvířaty ve hře, jako jsou psi a koně.

Prepracovaný súboj

dalším dôležitým prvkom, ktorý Tobi prozradil, je súbojový systém hry. Zatiaľ čo v prvom diele rozděloval hráča na dva tábory, v druhom diele by mal byť systém o niečo prístupnejší, avšak stále pevne zakotvený v historických a realistických princípoch. Vďaka týmto zmenám bude možné hrať aj hráčov bez predchádzajúcich skúseností, napríklad s palicami, ktoré budú schopné efektívne obrat nepriateľa. Druhý diel Kingdom Come: Deliverance ponúkne hráčům široké spektrum zbraní a bojových systémov, ktoré sa budú pohybovať od jednoduchšieho a prístupnejšieho až po hlbšie a inovatívnejšie možnosti. Jednou z možností bude ozbrojení se obouručním mečem a zdokonalením bojových technik a kombinácii. Systém boje má byť tak navrhnutý, aby bol prístupný i hráčom bez predchádzajúcich skúseností, a zároveň dostatočne hlboký pre tie, ktoré chcú s bojovými schopnosťami naozaj spoznať. V hre budú tiež dostupné strelené zbrane v podobe kuší. Bude k dispozícii niekoľko typov kusov, ktoré budú dostupné vo svojich vlastnostiach a účinnosti. Menší kuše budú ľahko nabíjené, ale proti silnejším a dobre obrneným protivníkom nebudú tak efektívne. Naopak najväčšia kuše bude vyžadovať väčšie úsilie pri nabíjanie, ale ich raketové rany budú skoro vždy smrtící, pokiaľ sa trefíte. Střelné zbraně na základe predobrazov z doby, v ktorých sa hrá nahráva, boli extrémne nebezpečné, a mohol ohroziť dokonca aj ich vlastníka. Toto realistické nebezpečenstvo zbraní na strelený prach môže byť v hernom systéme zohľadnené, ale bez toho, aby sa zbrane stali príliš mocnými. Hra tak bude zachovávať historický realizmus a vernosť dobovým podmienkam.

A teraz k najlepšej časti - Kingdom Come: Deliverance 2 by malo byť vydané ešte tento rok! Přesný termín nebyl zatím potvrzen, ale plánujem, že hra dorazí na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Bude to výhľadovo vzrušujúci zážitok pre hráča na týchto platformách. Okrem toho bude hra ponúkať oficiálny český dabing, ktorý dodá autenticitu a blízkosť jej domovskému prostrediu.