Prúšvih z hlbín Mordoru. The Lord of the Rings: Gollum ašpiruje na najhoršiu hru roka
Svet Pána prsteňov z kurzu asi nikdy nevyjde. Bohužiaľ práve preto sa stále objavujú diela, ktoré sa síce na tomto svete priživujú, avšak kvalitatívne aj obsahovo to pôvodnú trilógiu kníh a filmov nesiaha ani po členky. Po rozporuplne prijatom seriáli The Rings of Power prichádza Glum, ktorý sa však svojmu skutočnému potenciálu ani nepriblížil.
Nevyužitý potenciál
Hrať za Gluma rozhodne nie je zlý nápad. Glum nebol žiadny veľký bojovník a spory riešil zásadne útekom alebo stealthom . Je to jedna z najviac tragických bytostí z celého univerza a skrýva v sebe obrovský potenciál. Nielen pre jeho zaujímavú minulosť, ale aj súčasnosť, keď čelí svojim vnútorným démonom a každodenne bojuje s mocou prsteňa, ktorá pomaly požiera jeho zostávajúcu „ľudskosť“. Bohužiaľ tomuto aspektu nie je v hre venovaná vôbec pozornosť. Nečakajú nás žiadne veľké prekvapenia , odhalenia, prehĺbenia mytológie Pána prsteňov. Zároveň titul postráda aj napätie, pretože ak predlohu aspoň trochu poznáte, potom viete, ako Glum nakoniec skončí.
Nedotiahnutá hra
Hru začnete v Glumovom brlohu a následne vás čaká dlhá cesta do Mordoru. Glum je totiž chytený Sauronovými služobníkmi a odtiahnutý do väzenia. Vašou úlohou je nepozorovane utiecť. Dostanete tak klasickú skákačku a chvíľami to naozaj pripomína legendárneho Crasha Bandicoota, avšak v inom prostredí. Pokiaľ čakáte nejaký RPG prvok, ako rozhodovanie s následkami, spriadanie stratégie či získavanie spojencov, na svoje si veľmi neprídete. Nejaké také elementy tu síce prítomné sú, ale všetko sa deje náhodne, bez príčin a vlastne mnoho akcií nemá vo finále vôbec žiadny význam . To platí aj o morálnych voľbách, ktoré ale na samotný dej nemajú takmer žiadny vplyv. Zachováte sa ako Glum alebo jeho lepší alter ego Sméagol? Po tom, čo sa rozhodnete, musíte ešte voľbu obhájiť nejakými tými argumentmi. Občas sa podarí, občas nie. Výsledok je ale často takmer totožný. Hra mechanikou ani vizuálom jednoducho nie je dotiahnutá do konca.
Vizuál z minulého desaťročia
Veľkú sťažnosť u hráčov vyvolal vizuál, ktorý vyzerá, ako keby sa vylúpol z roku 2011. Grafika je zastaraná, a to aj na vysoké detaily . Prevažná väčšina hry sa odohráva v temných tuneloch, kobkách a smrdutých jaskyniach. Variabilita je takmer nulová. Samé temné lokácie, kde občas horí nejaký ten ohník. Na pohľad krásnych lokácií je minimum. Jediným pozitívom je, že si veľmi často otrasnú grafiku ani nevšimnete, pretože v tuneloch nie je dostatok svetla. Bonusom je, že hra nemá nejako prepálené hadwarové požiadavky , na svoje si teda prídu nielen vlastníci výkonných herných počítačov , ale aj tí, ktorí majú lacné notebooky .
Bugy
Ako každá hra hneď po vydaní, aj táto má svoje technické muchy. Dosť často sa nespúšťa cut scény, občas je vynechaný script , takže nezostáva nič iné ako hru znova načítať. Hráči sa tiež sťažujú na časté zamŕzanie a padanie celej hry. Textúry sú občas rozmazané a zle sa načítajú.
Hodnotenie
Štúdio rozhodne nevyužilo plnú škálu potenciálu, ktorú Gollum poskytuje. Aj napriek tomu sme dostali do istej miery zábavnú skákačku. Najväčším ťahúňom je samozrejme svet Pána prsteňov a bonusom je aj to, že sa na ceste stretnete so starými známymi. Veľmi podarené je potom nahovorenie postáv.